București, 12 decembrie 2019 – Astăzi, în cadrul evenimentului de premiere a celei de-a doua ediții a Concursului Național Minecraft pentru Educație, organizat de Fundația EOS împreună cu Microsoft Romania, 12 echipe finaliste formate din tineri pasionați de tehnologie și-au prezentat proiectele prin care au creat macheta unei școli inteligente.
În doar un an, competiția a generat un interes peste așteptări din partea elevilor de gimnaziu și liceu, la concurs participând de patru ori mai multe echipe față de anul trecut, peste 400 în total. Elevii au acceptat provocarea de a crea o ECO-școală inteligentă, în lumea arhi-cunoscutului joc Minecraft, folosind materiale reciclabile și prietenoase cu mediul și utilizând algoritmi de construcție a structurilor repetitive în MakeCode.
“Această competiție a fost organizată pentru prima dată în România anul trecut – atunci am premiat cele mai bune proiecte în fiecare categorie de concurs. În acest an, datorită numărului de proiecte primite în competiție, am decis să oferim trei premii pentru fiecare categorie! Succesul concursului Național de Minecraft pentru Educație este, de fapt, un rezultat al unui proiect complex de formare a cadrelor didactice în care profesorii au învățat să folosească jocul Minecraft pentru a preda Informatica și Tehnologia Informației la clasele de gimnaziu.”, declară Gabriela Barna, directorul Fundației EOS.
Beneficiile învățării prin joc sunt clare, iar elevii pot deja să studieze programare creativă în timpul orelor de curs pentru a-și dezvolta abilitățile digitale necesare profesiilor viitorului. 80% din locurile de muncă pe care așteptăm să le vedem în 2025 nu există încă. Aceste profesii necesită abilități de colaborare, gândire critică și creativă și, desigur, competențe digitale.
“Pentru noi, investiția în educație face parte dintr-o misiune asumată la nivel internațional, aceea de a încuraja fiecare persoană și fiecare organizație să își depășească potențialul. Vedem în versiunea educațională a popularului joc Minecraft un instrument didactic interdisciplinar și interactiv pe care îl avem astăzi la dispoziție, pentru a contribui la dezvoltarea gândirii critice și a spiritului practic”, a declarat Violeta Luca, General Manager Microsoft România.
Concursul a fost structurat pe patru secțiuni pentru clasele V-VI, clasele VII-VIII, clasele IX-X și clasele XI-XII. Juriul care a evaluat proiectele a fost format dintr-o echipă multidisciplinară de experți în domeniile de educație, IT, design și societate civilă.
La evenimentul de premiere au participat dl. Marian Murguleț – CIO, Secretar de Stat în Guvernul României, dl. Sorin Trocaru – Inspector General la Ministerul Educației Naționale și Cercetării, d-na Ștefania Penea – Inspector General de Informatică la ISMB și d-na Violeta Luca – Director General Microsoft România.
Concursul Național de Minecraft pentru Educație este un eveniment înscris în calendarul de activități organizate sub egida Proiectului ”România educată”, acesta salutând inițiativa propusă de Fundația EOS și Microsoft Romania.