FUNDAȚIA EOS PENTRU EDUCAȚIE DIGITALĂ

Storytelling #8 DIGITAL WOMEN – de vorbă cu Amelia Sfirschi despre rolul ei într-o lume tot mai digitală

  • Acasă
  • Noutăți
  • Noutăți
  • Storytelling #8 DIGITAL WOMEN – de vorbă cu Amelia Sfirschi despre rolul ei într-o lume tot mai digitală

La sfârșit de an, vă facem cunoscută povestea Ameliei Sfirschi, absolventă a cursului Google IT Support Specialist, care pe noi ne inspiră și ne face să ne gândim la multiplele posibilități pe care programele ca și Digital Women le oferă femeilor care doresc să își îmbunătățească sau diversifice sau chiar să își înceapă carierele digitale.

Citiți povestea Ameliei sub formă de interviu. Și sperăm să găsiți și voi cel puțin la fel de multă inspirație ca și noi.:)

Amelia Sfirschi – absolventă Google IT Support Specialist DIGITALWOMEN

Care este experiența ta profesională?

Am lucrat în domeniul Customer Care pentru Sykes din Cluj-Napoca, unde am furnizat informații despre produse și servicii și am rezolvat probleme legate de produse și servicii.

Și acum 3 luni am început să lucrez în domeniul Application Management Support la Entity Data din Cluj.

 Ce făceai înainte de a începe programul Google IT Support Specialist?

Am absolvit Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor și după aceea am lucrat timp de 2 ani în domeniul Customer Care.

 

Cum te-a afectat COVID-19 pe tine, familia ta, comunitatea ta?

Pandemia ne-a afectat cel mai mult social și psihic la început, dar apoi din ce în ce mai mulți cunoscuți au fost diagnosticați cu acest virus, iar anxietatea tuturor a crescut.

Ce a fost cel mai provocator?

Cea mai mare provocare a fost că a trebuit să-mi schimb foarte mult stilul de viață și modul în care făceam anumite activități.

Au existat și alte provocări de bază înainte de COVID?

Înainte de COVID, cea mai mare provocare pe care am avut-o a fost să absolv și să susțin examenul de licență.

Cum ai simțit barierele în găsirea unui loc de muncă, pe plan intern și extern?

Când a venit pandemia, aveam deja un loc de muncă și acolo unde lucram, aproape că nu era niciun pericol să-mi pierd locul de muncă pentru că era mult de lucru.

Ce te-a motivat să te înscrii în programul Google IT Support Specialist?

Am fost motivată de faptul că datorită acestui certificat aș avea oportunități mai bune pe piața muncii.

De ce această carieră specială [suport IT]?

Consider că știu sa analizez o problemă și sunt atentă la detalii, astfel încat să pot rezolva diverse probleme care apar utilizatorilor. Prin urmare, consider că o astfel de carieră mi se potrivește.

Ce te interesează cel mai mult în lumea IT?

Sistemele de operare mi se par cea mai interesantă parte a lumii IT.

De ce crezi că învățarea de noi abilități tehnologice este importantă în lumea de astăzi?

Consider că progresul tehnologic se întâmplă din ce în ce mai repede, iar cei care nu încearcă să-și actualizeze cunoștințele despre tehnologie sunt dezavantajați. În fiecare domeniu, angajații trebuie să aibă acum niște abilități tehnice.

În ceea ce privește cursul, cum ai procedat cu învățarea și finalizarea programului?

Programul a avut și faze mai ușoare, dar și faze mai dificile. Prima fază a fost ușoară, dar următoarea mi s-a părut complicată și mi-am pierdut încrederea de a continua, dar cu pași mici am reușit să înțeleg conceptele mai dificile, așa că am reușit să termin cursurile la timp.

Te-ai confruntat cu anumite provocări? Cum ai reușit să le depășești?

Unele capitole au avut o dificultate mai mare, unde explicația instructorului nu a fost suficientă pentru a înțelege pe deplin lecția. Dar am căutat alte resurse pe internet unde lecția a fost explicată dintr-o perspectivă puțin diferită și apoi am reușit să finalizez lecția.

Am folosit comunitatea Facebook pe care EOS a creat-o, special pentru cursantele DigitalWomen și am găsit informații utile acolo.

Ce ajutor a oferit organizația noastră? A fost util/de impact?

Organizația a răspuns la întrebările participanților și ne-a încurajat să parcurgem cursul. De asemenea, ne-a oferit o serie de ateliere care să ne ajute în carierele pe care dorim să le construim.

Ce te-a surprins cel mai mult la această experiență?

Nu am urmat niciodată un curs atât de lung decât la facultate. Aici a trebuit să mă organizez mai mult și să găsesc cele mai bune momente pentru a studia și a acumula informații noi într-un mod eficient.

Ce ai făcut când te-ai simțit nemotivată?

Am avut și perioade în care nu m-am simțit motivată să continui cursul, dar apoi am făcut o scurtă pauză, în care m-am gândit din nou de ce am început această călătorie și de ce vreau să o termin și în acest fel, am găsit motivația de a continua.

Care a fost partea cea mai plină de satisfacții a cursului?

Când mi-am dat seama câte lucruri utile am reușit să învăț și pe care le-aș putea aplica în viața mea profesională. Acest curs m-a motivat să aplic pentru un job în care abilitățile tehnice erau mai apreciate.

Cum te-a făcut să te simți despre tine participarea la acest curs?

Acest curs m-a ajutat să înțeleg anumite lucruri tehnice pe care le-am crezut că sunt imposibil de înțeles. Mi-a dat încredere că aș putea avea un loc de muncă în care să aplic cunoștințele tehnice și, astfel, să pot contribui la o inovație în acest domeniu.

Acum că ai pornit pe acest drum, ai zice că datorită programului de certificat de suport IT ai găsit un loc de muncă/studii ulterioare?

Da. Iar când terminasem cursul m-am simțit motivată să încerc să încep o carieră în IT. Am făcut trainingul în perioada aprilie-septembrie și mi-am găsit de lucru în iulie.

Care este rolul tău în compania în care lucrezi acum?

Lucrez ca suport de management al aplicațiilor și principalele mele responsabilități sunt:

-Oferirea de suport utilizatorului cu privire la întrebări tehnice despre aplicarea sistemului de raportare

-Verificare și procesare și tichete primite de la biroul de service

-Prelucrarea incidentelor, problemelor și modificărilor.

 Îți place să lucrezi în acest nou domeniu de carieră?

Da, mă bucur mult de această nouă carieră, pentru că simt că îmi pot îmbunătăți viața personală și profesională.

Există vreun sfat pe care dorești să îl oferiți persoanelor care urmează să înceapă cursul?

Sfatul pe care vreau să le dau oamenilor despre acest curs este că merită să urmați acest curs pentru a afla atât elementele de bază ale suportului IT, cât și pentru a afla următorul pas pe care l-ar putea face în carieră.

 

Privind puțin în urmă, cum ai spune că ți-a schimbat această experiență viața?

Mi-a oferit noi perspective despre lumea tehnologiei și cât de util este să am o carieră în acest domeniu.

Ce impact vrei să ai în continuare pentru tine, familia ta, comunitatea ta?

Vreau să mă îmbunătățesc pe mine și pe viața celorlalți din jurul meu prin ideile mele.

Cum vezi că evoluează comunitatea ta după orice consecințe legate de COVID-19?

Cred că comunitatea mea va vedea alte moduri de a face lucrurile și va încerca să găsească mai multe soluții legate de industria tehnologiei pentru probleme.

Ce te vezi făcând peste 2, 5, 10 ani?

Peste 2 ani cred că voi fi în aceeași organizație, dar cu mai multe responsabilități și mai mult know-how și măcar încă o certificare legată de competențe tehnice. În următorii 5 sau 10 ani, nu știu încă pentru că sunt atât de multe schimbări și nu mă pot gândi la o perioadă atât de mare de timp.

 

Cât de important este pentru tine să ai modele în viața ta?

Este destul de important pentru că acești oameni ne pot inspira în alegerile pe care le facem și pot fi un ghid pentru anumite domenii.

Care este un sfat pe care l-ai putea oferi cuiva din comunitatea ta pentru a-l ajuta să-și dezvolte încrederea?

Să analizeze la ce se pricepe acea persoană și ce abilități pot fi îmbunătățite și să încerce să îmbunătățească acea parte.

Cum definești curajul și cum ț-il însușești atunci când te confrunți cu o adversitate?

Curajul înseamnă pentru mine să iau decizii atunci când nu cunosc toate variabilele, dar să fiu totuși încrezătoare că voi putea face față cumva neașteptului.

Ce te face să zâmbești în viața de zi cu zi?

Petrec timp cu familia și prietenii mei, petrec timp cu animalele mele de companie și posibilitatea de a vedea o priveliște minunată.

Când te simți cea mai puternică?

Când am o idee bună și oamenii din jurul meu mă ajută să o implementez și îmi oferă sprijin.

Ce este ceva ce vrei să știe toată lumea despre tine?

Mi-aș dori ca oamenii să știe că sunt o persoană abordabilă. Îmi place să fiu prietenoasă și să cunosc oameni noi.

Care sunt cele mai mari lecții pe care le-ați învățat anul trecut, având în vedere provocările suplimentare legate de COVID-19?

Am învățat că nu trebuie să iau nimic de bun pentru că anumite lucruri care în urmă cu 2 ani nu puteau fi schimbate în niciun fel, odată cu pandemia s-au schimbat radical.