Pro digitalizare in educație – PRODIGY

DESPRE PROIECT

 

Consorțiul PRODIGY implementează proiectul Pro digitalizare in educație – PRODIGY, finanțat de Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență, în cadrul apelului PNRR: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar,  Componenta C15 – Educație. Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației. Investiția 8. Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic.

Programul de formare continuă ”PEDAGOGIE DIGITALĂ ÎN EDUCAȚIE-PRODIGY” se va derula în cadrul proiectului Pro digitalizare in educație – PRODIGY, program finanțat prin Investiția 8, Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic/Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației/Componenta 15 – Educație/Pilonul VI – Politici pentru noua generație din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Programul de formare în pedagogie digitală va fi acreditat, planificat și organizat în conformitate  cu OME nr. 4224/06.07.2022 – ”Metodologia-cadru privind asigurarea calității programelor  pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile”.

Programul de formare este dezvoltat în domeniul pedagogiei digitale în conformitate cu cadrul european pentru competențele digitale ale cadrelor didactice (DigCompEdu) și cu standardele de competențe digitale recunoscute la nivel internațional, cu integrarea componentelor specifice. 

 

Conferință lansare proiect

DESPRE PROGRAMUL EDUCAȚIONAL

 

Programul de formare are 6 module, fiecare abordând o temă esențială pentru integrarea tehnologiilor digitale în procesul educațional. Formatorii programului folosesc o varietate de prezentări, resurse digitale și exemple practice, detaliate în fișierele atașate (M1 – M6).

M I – Rolul competențelor digitale ale cadrelor didactice (DigCompEdu 1)

  • Importanța cadrului DigCompEdu
  • Integrarea tehnologiei în planificarea lecțiilor
  • Facilitarea colaborării și comunicării prin instrumente digitale

M II – Resurse educaționale digitale (DigCompEdu 2)

  • Identificarea și utilizarea resurselor educaționale deschise (RED)
  • Crearea și gestionarea conținutului digital
  • Platforme de învățare online (ex. Moodle, Google Classroom, Livresq)

M III – Predare, învățare și evaluare cu tehnologii digitale (DigCompEdu 3 și 4)

  • Tehnologii pentru predarea interactivă și învățarea colaborativă
  • Metode de evaluare digitală și feedback în timp real
  • Monitorizarea progresului elevilor în mediul online

M IV – Tehnologii digitale în educație: privire de ansamblu (DigCompEdu 6)

  • Rolul tehnologiilor digitale în școală și viața de zi cu zi
  • Competența digitală a elevilor și cetățenia digitală
  • Folosirea platformelor și instrumentelor (ex. Microsoft Teams, Zoom, etc.)

M V – Potențialul tehnologiilor pentru învățarea activă (DigCompEdu 5)

  • Metode de implicare activă a elevilor (gamificare, proiecte colaborative, simulări)
  • Crearea de materiale multimedia (Prezi, Canva, Genially, Padlet)
  • Realizarea resurselor educaționale deschise pentru orele interactive

M VI – Pedagogia digitală și provocările viitorului apropiat

  • Noi tipuri de parcursuri de învățare (blended learning, AR/VR, AI)
  • Proiectare curriculară pentru educația digitală
  • Experiențe didactice noi și practici reflexive
cadre didactice de format
0
au promovat
0
formatori acreditați
0
grupe de formare
0
Testimonial Prodigy
Colegiul Tehnic Câmpulung

Frigură Ciulei Anca Gabriela

Programul de formare în pedagogie digitală a fost extrem de bine structurat și relevant pentru nevoile actuale ale educației. Conținutul a fost actualizat, clar și ușor de aplicat în practică. Am apreciat foarte mult metodele interactive folosite, precum studiile de caz, lucrul colaborativ și aplicațiile practice. Formatorii au fost bine pregătiți și au creat un mediu de învățare stimulativ și prietenos. Consider că această formare m-a ajutat să îmi dezvolt competențele digitale și să integrez mai eficient tehnologia în activitatea didactică. Am învățat să utilizez eficient platforme educaționale, instrumente digitale și resurse online pentru a crea lecții interactive și atractive pentru elevi. De asemenea, mi-am dezvoltat capacitatea de a evalua activitatea elevilor în mediul digital și de a adapta metodele de predare la nevoile învățării online.
Testimonial Prodigy 2.jpg
Liceul Tehnologic DACIA Pitești

Țaicu Dragoș

Programul cursului Prodigy a fost foarte divers și a conținut un bogat material bibliografic cu multe resurse utile atât pentru curs cât și pentru necesarul căutărilor ulterioare de site-uri din domeniul educației. Cursul a fost foarte bine susținut de doamna profesor Burlacu Mercedes Cătălina la grupa din care am făcut parte. Doamna profesor ne-a ajutat să ne dezvoltăm abilitățile digitale și ne-a îndrumat în realizarea temelor pentru fiecare din modulele cursului. Cursul PRODIGY m-a ajutat să-mi îmbunătățesc cunoștințele în realizarea de lecții digitale în platforma Livresq, dar și utilizarea de diverse resurse digitale atât în Livresq cât și pe alte platforme specifice domeniului educației și în utilizarea și crearea de resurse RED. Recomand acest program și celorlalți profesori, în special celor care sunt la începutul carierei didactice, atât pentru bogăția informațională a resurselor cursului, cât și pentru maniera profesionistă de prezentare și nu în ultimul rând pentru a putea adăuga propriile lecții create în biblioteca Livresq și de resurse de tip RED de către toți profesorii participanți.