Proiectul PRODIGY – Primele experiențe și testimoniale ale participanților

Luna aprilie a adus în proiectul PRODIGY – Promovarea competențelor digitale în educație primele rezultate calitative din partea participanților și formatorilor implicați în programul de formare. După două luni de activități intense, profesorii care au parcurs modulele dedicate competențelor digitale au început să împărtășească experiențele și transformările personale și profesionale trăite în cadrul cursului.

Cadrele didactice participante descriu programul ca pe „un suport pedagogic real”, un instrument modern care combină teoria cu aplicațiile practice și îi ajută pe profesori să își regândească modul de predare. „Acest program a oferit un conținut bine structurat, instrumente adaptative, rapoarte, gamificare și posibilități practice de predare”, spune prof. Mărășoiu Simona Monica de la Școala Gimnazială Vrănești, Argeș.

Aceeași idee este susținută și de prof. înv. primar Florea Letiția Ecaterina, care subliniază caracterul aplicabil al conținutului: „Nu a fost vorba doar despre tehnologie, ci despre cum să o folosim într-un mod inteligent și pedagogic, pentru a-i implica mai bine pe elevi și a le face învățarea mai relevantă.”

Pentru prof. Gușatu Mihaela Mioara, experiența formării a fost una plăcută și motivantă: „A fost o experiență nouă. Cursul a fost plăcut și antrenant. Profesionalismul formatorilor și utilitatea practică a informațiilor asimilate sunt de remarcat.”

La rândul său, prof. Florin Vîrlar apreciază dimensiunea interactivă și accentul pus pe motivația elevilor: „Programul PRODIGY oferă un conținut bine structurat și adaptat nevoilor actuale ale educației, în special în ceea ce privește integrarea tehnologiei în procesul didactic.”

Din perspectiva formatorilor, experiența este la fel de valoroasă. Prof. Mădălina Sibișan (Colegiul Național Octavian Goga, Sibiu) afirmă:
„Cel mai valoros aspect al programului de formare livrat prin Prodigy este personalizarea. Programul oferă profesorilor un set de instrumente și resurse adaptate nevoilor lor specifice, permițându-le să dezvolte abilități și strategii didactice relevante, care pot fi aplicate direct în sala de clasă.”

Testimoniale ca acestea confirmă impactul pozitiv al proiectului PRODIGY și relevanța sa pentru dezvoltarea competențelor digitale ale profesorilor din România. Programul continuă să se extindă, consolidând o comunitate de practică dedicată inovației în educație.