Consorțiul PRODIGY implementează proiectul Pro digitalizare in educație – PRODIGY, finanțat de Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență, în cadrul apelului PNRR: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, Componenta C15 – Educație. Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației. Investiția 8. Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic.
Programul de formare continuă ”PEDAGOGIE DIGITALĂ ÎN EDUCAȚIE-PRODIGY” se va derula în cadrul proiectului Pro digitalizare in educație – PRODIGY, program finanțat prin Investiția 8, Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic/Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației/Componenta 15 – Educație/Pilonul VI – Politici pentru noua generație din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Programul de formare în pedagogie digitală va fi acreditat, planificat și organizat în conformitate cu OME nr. 4224/06.07.2022 – ”Metodologia-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile”.
Programul de formare este dezvoltat în domeniul pedagogiei digitale în conformitate cu cadrul european pentru competențele digitale ale cadrelor didactice (DigCompEdu) și cu standardele de competențe digitale recunoscute la nivel internațional, cu integrarea componentelor specifice.
Conferință lansare proiect
DESPRE PROGRAMUL EDUCAȚIONAL
Programul de formare are 6 module, fiecare abordând o temă esențială pentru integrarea tehnologiilor digitale în procesul educațional. Formatorii programului folosesc o varietate de prezentări, resurse digitale și exemple practice, detaliate în fișierele atașate (M1 – M6).
M I – Rolul competențelor digitale ale cadrelor didactice (DigCompEdu 1)
Importanța cadrului DigCompEdu
Integrarea tehnologiei în planificarea lecțiilor
Facilitarea colaborării și comunicării prin instrumente digitale
M II – Resurse educaționale digitale (DigCompEdu 2)
Identificarea și utilizarea resurselor educaționale deschise (RED)
Crearea și gestionarea conținutului digital
Platforme de învățare online (ex. Moodle, Google Classroom, Livresq)
M III – Predare, învățare și evaluare cu tehnologii digitale (DigCompEdu 3 și 4)
Tehnologii pentru predarea interactivă și învățarea colaborativă
Metode de evaluare digitală și feedback în timp real
Monitorizarea progresului elevilor în mediul online
M IV – Tehnologii digitale în educație: privire de ansamblu (DigCompEdu 6)
Rolul tehnologiilor digitale în școală și viața de zi cu zi
Competența digitală a elevilor și cetățenia digitală
Folosirea platformelor și instrumentelor (ex. Microsoft Teams, Zoom, etc.)
M V – Potențialul tehnologiilor pentru învățarea activă (DigCompEdu 5)
Metode de implicare activă a elevilor (gamificare, proiecte colaborative, simulări)
Crearea de materiale multimedia (Prezi, Canva, Genially, Padlet)
Realizarea resurselor educaționale deschise pentru orele interactive
M VI – Pedagogia digitală și provocările viitorului apropiat
Noi tipuri de parcursuri de învățare (blended learning, AR/VR, AI)
Proiectare curriculară pentru educația digitală
Experiențe didactice noi și practici reflexive
cadre didactice de format
0
au promovat
0
formatori acreditați
0
grupe de formare
0
Colegiul Tehnic Câmpulung
Frigură Ciulei Anca Gabriela
Programul de formare în pedagogie digitală a fost extrem de bine structurat și relevant pentru nevoile actuale ale educației. Conținutul a fost actualizat, clar și ușor de aplicat în practică. Am apreciat foarte mult metodele interactive folosite, precum studiile de caz, lucrul colaborativ și aplicațiile practice. Formatorii au fost bine pregătiți și au creat un mediu de învățare stimulativ și prietenos. Consider că această formare m-a ajutat să îmi dezvolt competențele digitale și să integrez mai eficient tehnologia în activitatea didactică.
Am învățat să utilizez eficient platforme educaționale, instrumente digitale și resurse online pentru a crea lecții interactive și atractive pentru elevi. De asemenea, mi-am dezvoltat capacitatea de a evalua activitatea elevilor în mediul digital și de a adapta metodele de predare la nevoile învățării online.
Liceul Tehnologic DACIA Pitești
Țaicu Dragoș
Programul cursului Prodigy a fost foarte divers și a conținut un bogat material bibliografic cu multe resurse utile atât pentru curs cât și pentru necesarul căutărilor ulterioare de site-uri din domeniul educației. Cursul a fost foarte bine susținut de doamna profesor Burlacu Mercedes Cătălina la grupa din care am făcut parte. Doamna profesor ne-a ajutat să ne dezvoltăm abilitățile digitale și ne-a îndrumat în realizarea temelor pentru fiecare din modulele cursului.
Cursul PRODIGY m-a ajutat să-mi îmbunătățesc cunoștințele în realizarea de lecții digitale în platforma Livresq, dar și utilizarea de diverse resurse digitale atât în Livresq cât și pe alte platforme specifice domeniului educației și în utilizarea și crearea de resurse RED.
Recomand acest program și celorlalți profesori, în special celor care sunt la începutul carierei didactice, atât pentru bogăția informațională a resurselor cursului, cât și pentru maniera profesionistă de prezentare și nu în ultimul rând pentru a putea adăuga propriile lecții create în biblioteca Livresq și de resurse de tip RED de către toți profesorii participanți.
Prodigy
Pro digitalizare in educație
Consorțiul PRODIGY implementează proiectul Pro digitalizare in educație – PRODIGY, finanțat de Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență, în cadrul apelului PNRR: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, Componenta C15 – Educație. Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației. Investiția 8. Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.